יוגה - ראג'ה-יוגה

שואלים אותי למה יוגה?

אני עונה בשאלה, מה כולנו רוצים לעצמנו, והמשהו הזה עומד מאחורי כל פעולה והחלטה שלנו? בשתי מילים לא יותר. תנסו לחשוב רגע גם אתם... אני אתן לכם רמז... מי שהולך לבר או למקדש מחפש אותו דבר.

טוב, התשובה - להיות מאושרים.

הרצון לאושר מניע את כולנו, שם אנחנו רוצים להיות, גם אם אני עושה טוב למישהו אחר זה כדי שאני אהיה מאושר.

נמשיך לשאלה נוספת, אם היו שואלים אותנו מה נרצה שיהיה המצב הקבוע אצלנו בראש –אושר או סבל, תנו לי לנחש אתם תבחרו באושר.

עוד שאלה, אז למה זה לא קורה…

אנשים יגידו, בגלל בעלי בגלל אשתי בגלל הילדים, בגלל הבוס בעבודה הבריאות שלי ככה עוד ועוד ברוך השם הרשימה ארוכה.

אם נבדוק נמצא שסבל לא חסר, מי שרווק לא טוב לו, מי שנשוי לא טוב לו, מי שיש  לו ילדים לא טוב לו, מי שאין לו ילדים לא טוב לו, מי שמובטל סובל מי שיש לו עבודה סובל, זה ממשיך ככה בלי סוף, קשה להפוך אותנו למרוצים.

הגענו היום למצב בחברה המערבית שבשביל כל דבר אנחנו צריכים כימיקלים או כדורים. כדי להיות בריאים צריך כדורים, כדי להירדם צריך כדורים, להירגע כדורים, כדי לשמוח צריך אלכוהול, כדי להיות בשמחה אקסטזית – כדורי אקסטזי, חלקנו גם לעשות סקס כבר צריכים כדורים, והטרנד האחרון גם כדי להיות בהארה כבר מוכרים כדורים, לא פלא שתעשיית הכדורים פורחת…

אנחנו מבינים שיש כאן משהו לא תקין. בואו נתבונן, מסכימים שעל האירועים בעולם החיצון יש לנו שליטה חלקית בלבד, אבל על מה שקורה לנו בתוך הראש צריך להיות בשליטה מוחלטת שלנו לא ככה? למה זה לא קורה?

התשובה פשוטה מאוד המיינד והגוף שלנו לא מקבלים מאיתנו הוראות. אנחנו חיים באופן שבו אנו מגיבים לאירועים החיצוניים, אמרו לי משהו לא במקום אני מתרגז, לקחו ממני משהו אני כועס, אבדתי משהו אני עצוב, אמרו לי מילה טובה אני שמח, זה שיגעון.

יוצא שהאירועים החיצוניים קובעים את מצב הרוח שלי. יש אנשים שיגידו שזה טבעי, לי זה נשמע כמו עבדות.

אני חושבת שרובנו מרגישים שאנחנו במין מלכודת לא ברורה, אבל אף אחד לא מציע פתרון מלא וכולל. מה שמציעים לנו זה הקלה שיפור במצב או פתרון חלקי.

רבים מאתנו מחפשים את האמת כדי להשתחרר מהמלכודת, המלכודת בעצם זה אנחנו זו הסיבה שעם כל ההשקעה בחיפוש אנחנו עדיין רצים אחרי הזנב. בחיפושים שלי לתשובות פניתי לחקור את התרבויות העתיקות שנשמרו אלפי שנים, מה שלא עובד לא יכול לשרוד אלפי שנים. האמת על פי התרבויות העתיקות היא פשוטה, לגלות ולהתחבר למי שאנחנו באמת, כל החיים למדו אותנו לחפש את האמת והאושר בחוץ, התרבויות העתיקות מסבירות שבחוץ הכול משתנה הכול זמני ובלתי צפוי.

אני באה מהדת היהודית שגם שם יש פתרונות, חיפשתי משהו שהוא לא דת שניתנת להרבה פירושים ועשו בה גם שימושים לשם צבירת כוח, שליטה באנשים, מלחמות אכזריות וכו,

למזלי מצאתי את היוגה, לא היוגה המערבית שרובנו מכירים, גיליתי את היוגה העתיקה כמו שלימדו אותה לפני אלפי שנים.

היוגה היא מדע בן אלפי שנים שהועבר ממורה לתלמיד, יש סברה שאומרת שהיוגה הייתה נפוצה בכל העולם אבל התרבות ההודית והטיבטית בעיקר הצליחו לשמר אותה. אני שמח שהיא עדיין קיימת.

היוגה היא לא דת היא מדע מדויק שמכסה הרבה תחומים. אם לא התעייפתם ואתם רוצים לשמוע על היוגה תעברו לעמוד הבא.

מה היא יוגה?

פירוש המילה יוגה בסנסקריט היא איחוד, חיבור, הרמוניה (יש עוד פירושים לא נרחיב)

היוגה היא לא דת היא מדע מדויק שעוסק בטבע האדם והשחרור מכבלי עולם החומר שמכונה – המאיה.

מטרת היוגה להגיע לידיעת העצמי, להסיר את מעטה האשליה ולדעת מי אני באמת, איך? על ידי שליטה על הטבע הפנימי והחיצוני.

זו הגדרה קצת אוטופית שלרובנו לא אומרת הרבה ואפילו קצת רחוקה.

בפרקטיקה היוגה בנויה משלבים, כמו שתינוק לומד לזחול לעמוד ולבסוף גם ללכת. היוגה טוענת שכל אחד מאיתנו יכול להגיע למצב שהוא שולט בהכרה שלו ובגוף שלו. במצב הזה הוא גם מגיע לשליטה על העולם החיצוני שלו.אני יכול לשתף לאחר תרגול של כ 4 שנים ביוגה עם המורים האלו(אני סה"כ עשרים שנה מתרגל יוגה ברובה יוגה מערבית שרובכם מכיר רק אחרי 16 שנים הגעתי באמת ליוגה) עדיין לא הגעתי לשלב הסופי שמתארים ביוגה אבל המתנות בדרך הם רבות,

הסבל השתחרר מהחיים שלי, הפחדים נעלמו, זיכרון השתפר הבריאות טפו טפו...יכולת הריכוז שלי עלתה משמעותית מה שאומר שאני יכול להספיק הרבה יותר באותו פרק זמן. כוח הרצון התחזק – היכולת שלי לממש החלטות השתנתה לגמרי, העצלות נחלשה מסכנה. אני שולט בתשוקות שלי – הם לא מכתיבות לי את סדר היום, וגם לא שולטות על המעבדה הכימית בגוף שלי.

הדבר החשוב ביותר שקרה לי בדרך היוגה זה המורים. השיעור הגדול שקבלתי זה שבלי מורה טוב הסבירות שנשתחרר מהמלכודת של המיינד ועולם החומר פשוט שואפת לאפס. ההתפתחות הרוחנית משולה לטיפוס על מצוק תלול, אתה מטפס ומחליק מטפס ומחליק, וכשיש לך מורה מגיעה יד נעלמה ומושכת אותך למעלה. חשוב מאוד שהמורה שלך יהיה מישהו שכבר עשה את הדרך ומכיר אותה מצוין. במי תבחר כמדריך לטפס על האוורסט – במישהו שיודע תיאורטית או במישהו שהגיע לשם מספר פעמים ויודע טוב טוב את הדרך.

המורים שלנו הם הודים, יוגים ששייכים לשושלת עתיקה ומפוארת של היוגה. שאני אגיע למורים כאלו זה זכייה דמיונית.

בית הספר שלנו נקרא בריגהו יוגה, על שם הרישי הגדול שחי לפני אלפי שנים בהימאליה והיה משפיע מרכזי בעולם היוגה.

העביר שיטה ללימוד היוגה שמיועדת לבעלי משפחות ואנשים שחיים בחברה. (לעומת המתבודדים),מי שירצה לקרוא בהרחבה בנושא מוזמן זה פשוט מרתק.

ענפים שונים בתרגול היוגה

ליוגה יש ארבעה ענפים עקרים והמטרה של כולם להוביל לשחרור הנשמה בעזרת ידיעת העצמי.

ראג'ה יוגה - דרך השליטה בהכרה, האתה יוגה (תת ענף בראג'ה יוגה)– דרך הגוף זו גם השיטה שהמערב מכיר כיוגה.

בהקטי יוגה – דרך התמסרות לבורא, דרך האהבה.

ניאנה יוגה – דרך הידע.

קארמה יוגה – דרך שירות או עבודה ללא כוונת רווח לעצמי.

 מי שמחפש את האמת, ורוצה סוף סוף להתנסות בשיטה בדוקה מדעית עובדת במבחן הזמן ומלווה במורים שעברו את הדרך, מוזמנים ליצור קשר ayelet@bethechange.co.il , לפרטים על בית הספר בו למדנו ומאמרים עם הסברים מורחבים על עולם היוגה ניתן למצוא בקישור הבא: https://www.briguyoga.co.il/